Praca w dziale helpdesk to bardzo odpowiedzialne zajęcie, które wymaga określonych umiejętności praktycznych oraz wiedzy teoretycznej. Klienci decydujący się na skorzystanie z tej usługi mogą liczyć na kompleksowe wsparcie techniczne i pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z właściwym funkcjonowaniem infrastruktury informatycznej (systemy operacyjne, obsługa aplikacji, aktualizacje oprogramowania). Na czym polega helpdesk?
Helpdesk – co to?
Helpdesk jest to dział przedsiębiorstwa skupiony na udzielaniu informacji i pomocy klientom, m.in. rozwiązywanie bieżących problemów, szukanie rozwiązań, szybkie reagowanie na zgłaszane usterki. W branży IT termin ten dotyczy utrzymania niezawodności w zakresie infrastruktury informatycznej w danej firmie, a więc w ogromnej mierze związany jest z rozwiązywaniem awarii w sposób zdalny bądź osobisty.
Pracownik helpdesk:
- diagnozuje problemy zgłaszane przez użytkownika,
- udziela informacji dotyczących zagadnienia, którym zainteresowani są klienci, np. określone oprogramowanie czy system,
- tworzy raporty o usterkach,
- instaluje i konfiguruje oprogramowanie,
- kontroluje zabezpieczenia sprzętu,
- udziela wsparcia w związku z użytkowaniem sprzętu.
Helpdesk zdalny
Usługa świadczona jest zdalnie przez wykwalifikowanych specjalistów na podstawie dostępnej i opracowanej dokumentacji. Zgodnie z ustalonymi warunkami z klientem, helpdesk zdalny może mieć charakter jednorazowej bądź stałej pomocy.
Usługa kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, zarówno do niewielkich, kilkuosobowych firm znajdujących się w jednej lokalizacji, jak i wielodziałowych przedsiębiorstw z biurami, magazynami i przedstawicielami w całej Polsce, Europie bądź na świecie.
Helpdesk lokalny
Usługa świadczona jest przez firmę zewnętrzną w siedzibie przedsiębiorstwa klienta, w dowolnym miejscu na obszarze Polski. Helpdesk lokalny realizowany jest przez eksperta w ustalonym ze zleceniodawcą terminie i czasie. Czynności podejmowane przez specjalistę mogą trwać od godziny do całego dnia roboczego, w zależności od problemu.
Usługa dedykowana jest do małych, jak i dużych przedsiębiorstw.
Podsumowanie
Helpdesk to jedna z kluczowych usług świadczonych w nieustannie rozwijającym się sektorze IT, ponieważ to od sprawności funkcjonowania systemu zależy szybkość przywrócenia poprawnego działania urządzeń, aplikacji, a nawet całych sieci. Z tego powodu warto wybrać firmę, która dopasuje pakiet do indywidualnych potrzeb, a jednocześnie w błyskawiczny sposób rozwiąże wszelkie problemy informatyczne.