Helpdesk – Co to? Czym się zajmuje? Poradnik

Spis treści

Praca w dziale helpdesk to bardzo odpowiedzialne zajęcie, które wymaga określonych umiejętności praktycznych oraz wiedzy teoretycznej. Klienci decydujący się na skorzystanie z tej usługi mogą liczyć na kompleksowe wsparcie techniczne i pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z właściwym funkcjonowaniem infrastruktury informatycznej (systemy operacyjne, obsługa aplikacji, aktualizacje oprogramowania). Na czym polega helpdesk?

Helpdesk

Helpdesk – co to?

Helpdesk jest to dział przedsiębiorstwa skupiony na udzielaniu informacji i pomocy klientom, m.in. rozwiązywanie bieżących problemów, szukanie rozwiązań, szybkie reagowanie na zgłaszane usterki. W branży IT termin ten dotyczy utrzymania niezawodności w zakresie infrastruktury informatycznej w danej firmie, a więc w ogromnej mierze związany jest z rozwiązywaniem awarii w sposób zdalny bądź osobisty.

Pracownik helpdesk:

  • diagnozuje problemy zgłaszane przez użytkownika,
  • udziela informacji dotyczących zagadnienia, którym zainteresowani są klienci, np. określone oprogramowanie czy system,
  • tworzy raporty o usterkach,
  • instaluje i konfiguruje oprogramowanie,
  • kontroluje zabezpieczenia sprzętu,
  • udziela wsparcia w związku z użytkowaniem sprzętu.

Helpdesk zdalny

Usługa świadczona jest zdalnie przez wykwalifikowanych specjalistów na podstawie dostępnej i opracowanej dokumentacji. Zgodnie z ustalonymi warunkami z klientem, helpdesk zdalny może mieć charakter jednorazowej bądź stałej pomocy.

Usługa kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, zarówno do niewielkich, kilkuosobowych firm znajdujących się w jednej lokalizacji, jak i wielodziałowych przedsiębiorstw z biurami, magazynami i przedstawicielami w całej Polsce, Europie bądź na świecie.

Helpdesk lokalny

Usługa świadczona jest przez firmę zewnętrzną w siedzibie przedsiębiorstwa klienta, w dowolnym miejscu na obszarze Polski. Helpdesk lokalny realizowany jest przez eksperta w ustalonym ze zleceniodawcą terminie i czasie. Czynności podejmowane przez specjalistę mogą trwać od godziny do całego dnia roboczego, w zależności od problemu.

Usługa dedykowana jest do małych, jak i dużych przedsiębiorstw.

Helpdesk

Podsumowanie

Helpdesk to jedna z kluczowych usług świadczonych w nieustannie rozwijającym się sektorze IT, ponieważ to od sprawności funkcjonowania systemu zależy szybkość przywrócenia poprawnego działania urządzeń, aplikacji, a nawet całych sieci. Z tego powodu warto wybrać firmę, która dopasuje pakiet do indywidualnych potrzeb, a jednocześnie w błyskawiczny sposób rozwiąże wszelkie problemy informatyczne.

Jak oceniasz tę stronę?