Świadomy wybór ITO

Każda firma, kiedyś zada sobie pytanie, jak skutecznie rozwiązać problem pomocy technicznej i administracji systemów dla swojego przedsiębiorstwa?

  • Jak zrobić to szybko?
  • Jak zrobić to skutecznie?
  • Jak zrobić to bezpiecznie?
  • Jak zrobić to ekonomicznie?
  • Jak zrobić to raz i nie wracać to tego?

Coraz więcej firm korzysta z IT Outsourcingu , dlatego można założyć, że rozpoczęcie współpracy w tej dziedzinie ma dwa warianty:

  1. Przekazanie obsługi firmy z rąk informatyka do firmy Outsourcingowej
  2. Przekazanie obsługi między firmami outsourcingowymi.

Oba procesy są łatwe jeśli świadomie wybierzesz dobrego partnera IT

Wybierz LIZARD!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?
Wypełnij formularz
Array
Masz pytanie?
Nasi specjaliści odpowiedzą na Twoje pytania i wątpliwości.
Skontaktuj się z nami
Świadomy wybór firmy ITO
Nazwa procesu
Pracownik Etatowy
Osoba na samozatrudnieniu
Wyspecjalizowana firma Informatyczna
Wybór sposobu działania
Proces rekrutacyjny pracownika
Proces rekrutacyjny pracownika
Proces wyboru firmy ITO
Testowanie rozwiązania
Czas próbny deklarowany czas wpisany w umowie o pracę (jeden miesiąc, trzy miesiące) Kodeks Pracy
Czas próbny deklarowany czas wpisany w umowie (jeden miesiąc, trzy miesiące)
Czas próbny, można ocenić więcej niż jednego pracownika bez konieczności czekania zadeklarowanego czasu (miesiąca, trzech) Umowne warunki współpracy oraz rozwiązania Umowy próbnej
Wymiar świadczenia usług
Wymiar czasu pracy Najczęściej 1, ½ , ¼ etatu
Umówiony wymiar czasu w Umowie
Dowolna ilość godzin w miesiącu. Potrzeba więcej czasu to firma pracuje więcej, jeśli trzeba zmniejszyć ilość godzin to zmniejszamy
Wynagrodzenie
Wynagrodzenie Stałe wynikające z podpisanej umowy+ godziny nadliczbowych, odbiory
Wynagrodzenie ustalone w Umowie , zazwyczaj stałe
Faktura wystawiana raz w miesiącu na ustaloną ilość godzin w ryczałcie lub na ustalone opłaty za zadania, lub ustalenia bieżące
Urlop
Pracownikowi przysługuje 20 lub 26 dni urlopu w roku
Osoba Samozatrudniona też kiedyś pójdzie na urlop , bez urlopu może kiedyś się wypalić
Na rzecz klienta pracuje opiekun firmy, który ma swojego zastępcę, nie ma znaczenia, że opiekun jest na urlopie , Państwa firma musi otrzymać pomoc informatyczną w określonych w umowie warunkach
Choroby, nieobecności
Zwolnienie lekarskie, choroba, Pracownik idzie na zwolnienie, nie ma Obowiązku organizacji zastępstwa. Istnieje możliwość , że pracownik weźmie urlop na żądanie. Organizacja zastępstwa jest po stronie pracodawcy.
Zwolnienie lekarskie, Choroba jest możliwa. Nie ma obowiązku organizacji zastępstwa, lub zastępstwo nie musi być kompetentne
Państwa firma musi być obsługiwana na warunkach zawartych w umowie, obowiązki przejmuje zastępca opiekuna
Szkolenia
Nieobecność w czasie szkoleń. Pracownik idzie na szkolenie, nie ma obowiązku organizacji zastępstwa
Nie szkoli się bo nie ma czasu, najczęściej w Umowie nie ma mowy o szkoleniach, za które płaci zamawiający i jeszcze organizuje zastępstwo
Państwa firma musi być obsługiwana na warunkach zawartych w umowie, obowiązki przejmuje zastępca opiekuna
Kompetencje
Jeden człowiek lub nawet dwóch nie nabędzie kompetencji potrzebnych do obsługi wszystkich aspektów obsługi przedsiębiorstwa. Wynikają z tego nie trafione inwestycje lub długie przestoje
Jeden człowiek lub nawet dwóch nie nabędzie kompetencji potrzebnych do obsługi wszystkich aspektów obsługi przedsiębiorstwa. Wynikają z tego nie trafione inwestycje lub długie przestoje
Zespól 30 informatyków z różnych dziedzin pracujący na rzecz klienta w ramach podpisanej umowy. „nie ma problemów nie"
Helpdesk
Nigdy pracownik helpdesku nie będzie kompetentnym administratorem
Nigdy pracownik helpdesku nie będzie kompetentnym administratorem
Administrator serwerów, sieci, backup, poczty
Nigdy administrator systemów informatycznych nie będzie chciał wypełniać obowiązków pracownika helpdesku
Nigdy pracownik helpdesku nie będzie kompetentnym administratorem
Administrator serwerów, sieci, backup, poczty
Nigdy administrator systemów informatycznych nie będzie chciał wypełniać obowiązków pracownika helpdesku
Nigdy administrator systemów informatycznych nie będzie chciał wypełniać obowiązków pracownika helpdesku
Ścieżka kariery zawodowej informatyka
Przedsiębiorstwo o innym profilu niż IT nie ma możliwości zapewnić rozwoju dla informatyka. Nie jest w stanie zapewnić ścieżki rozwoju.
Przedsiębiorstwo o innym profilu niż IT nie ma możliwości zapewnić rozwoju dla informatyka. Nie jest w stanie zapewnić ścieżki rozwoju. Pracownik na samozatrudnieniu szuka nowych wyzwań na własną rękę i zwykłe obowiązki zostawia zawsze na później
Firma informatyczna na bieżąco musi uzupełniać wiedzę i być nowoczesna. Jednocześnie, aby liczyć się na rynku musi posiadać certyfikowanych inżynierów co zapewnia ścieżkę rozwoju dla młodych ale i doświadczonych informatyków
Ocena wiedzy pracownika
Brak rzetelnej możliwości oceny wiedzy pracownika
Brak rzetelnej możliwości oceny wiedzy osoby samozatrudnionej
Bieżąca ocena poprzez wyspecjalizowany system motywacyjny, oraz okresowe egzaminy takich firm jak Microsoft itp.
Rozliczenie czasu pracy
W zasadzie pracownik nie ma dokładnego rozliczania pracy, a po jakimś czasie to taki magik, że wszyscy boją się zapytać co robi
W zasadzie nie ma dokładnego rozliczania pracy, a po jakimś czasie to taki magik, że wszyscy boją się zapytać co robi, i często znika, gdzie jest?
Posiadamy system sprawozdawczy gdzie są ewidencjonowane wszystkie zdarzenia, ich status data zgłoszenia, data zamknięcia czas trwania usługi
Relacje z użytkownikami/ Zarządem
Po jakimś czasie albo zbyt przyjacielskie albo zamknięcie się w pokoju informatyka, brak wiedzy o zakresie prac powoduje brak możliwości zwracania uwagi.
Po jakimś czasie albo zbyt przyjacielskie albo zamknięcie się w pokoju informatyka, brak wiedzy o zakresie prac powoduje brak możliwości zwracania uwagi.
Zapewnienie raportowania i kontakty na szczeblu Kierowników lub zarządów
Rotacja pracowników
Nikt nie zabroni odejść pracownikowi z pracy z zachowaniem lub bez okresu wypowiedzenia. Informatyka najczęściej trzeba zwolnić z dnia na dzień ze względu na bezpieczeństwo
Osoba samozatrudniona może odejść na zasadach zawartych w kontrakcie ale najczęściej z dnia na dzień.
Nikt nie zabroni odejść pracownikowi z pracy, można go jednak łatwo zastąpić i bez przerwowo obsługiwać Państwa firmę. Posiadamy odpowiednie oprogramowanie do gospodarowania hasłami.
Zwalnianie pracownika
Zgodnie z kodeksem pracy okres wypowiedzenia to najczęściej jeden lub trzy Miesiące ale i tak trzeba ze względów bezpieczeństwa zwolnić informatyka z dnia na dzień i zabezpieczyć dostępy do systemu informatycznego.
Osoba samozatrudniona może odejść na zasadach zawartych w kontrakcie ale najczęściej z dnia na dzień.
Zgodnie z ustaleniami w umowie, ale zawsze najpierw można wymienić opiekuna firmy na innego. Co umożliwi zachowanie ciągłości obsługi bez kłopotliwego procesu przekazywania obsługi
Odpowiedzialność
Zgodnie z kodeksem pracy do wartości trzech wynagrodzeń
Teoretycznie jest to odpowiedzialność kontraktowa, ale najczęściej nie posiada ubezpieczenia i nawet przy stwierdzeniu winny brak zabezpieczenia ekonomicznego kontraktu.
Posiadamy ubezpieczenie na różne możliwe zdarzenia na kwoty kilku milionów PLN.
Czas reakcji na awarie
Tak szybko jak pracodawca potrafi wyegzekwować
Tak szybko jak pracodawca potrafi wyegzekwować
Tak szybko jak zapiszemy w umowie, narzędzia pracy zdalnej
Środki transportu
Zgodnie z zasobami firmy, często trzeba „dać pracownikowi ryczałt samochodowy”
Najczęściej doliczane do kontraktu
Wykorzystujemy własne pojazdy w przypadku konieczności wyjazdów do serwisów, innych oddziałów
Obsługa w innych regionach
Pracownik musi wyjechać do obsługi oddziałów co oznacza , że nie ma go w codziennym miejscu pracy
Osoba samozatrudniona musi wyjechać do obsługi oddziałów co oznacza , że nie ma go w codziennym miejscu pracy
Posiadamy sieć obsługi klienta na miejscu w dowolnej lokalizacji
Pełna oferta i dostawy towarów
Musi o każda potrzebną rzecz zwracać się do różnych dostawców
Musi o każda potrzebną rzecz zwracać się do różnych dostawców, szuka dodatkowej formy zarobkowania, pole do korupcji.
Szybko dostarczamy ofertę na sprawdzone rozwiązania w tym na tonery, drukarki, komputery serwery itp.
Wyposażenie
Należy wyposażyć pracownika w telefon komórkowy, pakiet internetowy, notebooka, oprogramowanie biurowe, oprogramowanie specjalistyczne ( drogie)
Ma pełną swobodę doboru sprzętu , oprogramowania przy założeniu optymalizacji ekonomicznej mogą to być zasoby niewystarczające lub nielegalne.
Pracownik jest wyposażony we wszystkie niezbędne narzędzia i oprogramowanie.
RODO
Pracownik musi być szkolony w zakresie RODO, często staje się IOD i to jest wbrew zasadom
Osoba samozatrudniona musi być szkolona w zakresie RODO, często staje się IOD i to jest wbrew zasadom
Dysponujemy kompetencjami i wiedzą w zakresie RODO i IOD
Certyfikaty jakościowe
Brak, jedynie wewnętrzny system szkoleniowy , o który trudno w firmie o profilu innym niż IT
Brak, jedynie wewnętrzny system szkoleniowy , o który trudno w firmie o profilu innym niż IT, lub własne żródła osoby samozatrudnionej
ISO 9001 ISO 27001 Certyfikowani inżynierowie Certyfikowani audytorzy. Certyfikaty partnerskie Microsoft Bitefebder Mikrotik Sophos
Dokumentacja
Najczęściej z powodu „braku czasu” brak dokumentacji i procedur. Brak nadzoru nad procedurami i dokumentacją. Wszystko jest tylko w „głowie”
Najczęściej z powodu „braku czasu” brak dokumentacji i procedur. Brak nadzoru nad procedurami i dokumentacją. Wszystko jest tylko w „głowie”
Tworzenie dokumentacji powykonawczej, dokumentacji RODO, procedur postepowania. Nadzór nad dokumentacją i procedurami, audytorzy ISO i RODO.
Dowiedz się więcej

    Formularz zapytania
    Imię i nazwisko*
    Nazwa firmy
    Telefon kontaktowy*
    E-mail*
    Treść wiadomości