Wydaje się, że osoby zajmujące się informatyką , są często zamknięte w swoich inżynierskich pokojach czy też w serwerowniach. To stereotyp , który jest nieprawdziwy, duża grupa tych , którzy zajmują się technologiami IT posiadają kontakt z zaskakująco szeroką grupą odbiorców usług. Oczywiście wiodącą grupą osób , które na co dzień widzą się z klientami są osoby prowadzące konsultacje IT, budują rozwiązania w oparciu o wywiady z użytkownikiem. Drugą grupą fachowców , którzy mają szeroki kontakt z wieloma odbiorcami są osoby świadczące helpdesk i wszelkiego rodzaju usługi pomocy informatycznej.
Czasy Covid-19 spowodowały, że większość usług świadczona jest zdalnie, wszelkiego rodzaju komunikatory i video rozmowy stały się codziennością. Kontaktujemy się poprzez elektroniczne środki komunikacji. Komunikujemy się często z osobami , które podobnie jak my pracują w domu, są w izolacji lub w kwarantannie.
Okazuje się, że w tym trudnym czasie wiele osób doznaje przemocy domowej, a jedynym kanałem komunikacyjnym jest np. wideo rozmowa.
W oparciu o materiał ze strony https://canadianwomen.org/signal-for-help/ apeluje , za autorami tej strony o zapoznanie się z prostymi sygnałami, które mogą stanowić jedyny sposób wołania o pomoc.
W sumie to apel do wszystkich użytkowników video rozmów nie tylko pracowników IT.
Żródło: https://canadianwomen.org/signal-for-help/